Megtévesztő szlogen miatt bírságolták meg az AAA Autót
A Gazdasági Versenyhivatal 15 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Kft.-t tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását – közölte a versenyhivatal pénteken.
A cég 2014 májusától piacvezetőként reklámozta magát úgy, hogy nem tudta ezt bizonyítani. Emellett megtévesztő szlogennel reklámozta hétnapos cserelehetőségét is.
A GVH szerint megalapozatlanul használta az AAA Auto a "Magyarországon és Közép-Kelet Európában a legnagyobb használtautó-kereskedés, amelynél az érdeklődő egy helyen a legtöbb autó közül választhat" állítást. A kereskedő megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy a hétnapos cserejogot általánosan, valamennyi gépjármű esetében biztosítja, mivel ezen jog gyakorlásának számos feltétele volt – derül ki a versenyhivatal közleményéből.
A bírság kiszabásakor a hatóság a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és sok fogyasztót ért el. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a vállalkozás elismerte mulasztását a cserejoggal kapcsolatos kommunikációjával kapcsolatban, és az elvárt együttműködési kötelezettséget meghaladóan segítette a GVH Versenytanácsának munkáját.
A hivatal nem fogadta el a piacelsőségi állítások alátámasztására benyújtott tanulmányt bizonyítékként, mert az sem tartalmában, sem formájában nem felelt meg a vizsgált állításoknál elvárt igazolási kötelezettségnek.
A felmérés ideje, módszertana ismeretlen, hipotézisei nem feleltek meg a kereskedelmi gyakorlatnak, és a tanulmány nem az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, hanem egyes európai országok használtautó-piaci viszonyaira vonatkozik – írják a GVH közleményében.
A GVH megszüntette az eljárást azon állítások vonatkozásában, hogy a kereskedés 450, illetve 500 autót magában foglaló árukészlettel rendelkezik.