800 milliós befektetéssel olyan hulladékkezelési technológiát vezetett be a Lidl Magyarországon, amivel állítólag a szemét 95 százaléka újrahasznosítható. Eddig 79 boltban vezették be a módszert.
Nyolcszázmillió forintból korszerűsítette hulladékkezelési eljárását a Lidl Magyarország, a környezetvédelmi beruházással a keletkezett hulladék 95 százalékát újra tudják hasznosítani.
A cég közleménye szerint eddig 79 boltban vezették be az új technológiát, és a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 magyarországi áruházban megtörténik a fejlesztés. A beruházással a tömörített hulladék méretét a korábbi egynegyedére tudja lecsökkenteni a vállalat.
A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás mérsékli a szállítási távolságot is: a kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több mint 800 ezer kilométerrel rövidebb a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent.
A tájékoztatás szerint az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, 2014-ben összesen 22 ezer tonna hulladékot hasznosítottak újra: többek között 14 300 tonna papírt, 150 tonna PET-palackot, 1350 tonna fát, 500 tonna fóliát és 3000 tonna zöldség-gyümölcsöt. A zöldségeket komposztálják vagy biogázüzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újra fóliát készítenek, a PET-palackokból granulátum előállítása után újra palackot gyártanak.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét. Mára már több mint 160 áruházat nyitott, és csaknem 4000 munkavállalót foglalkoztat, termékeinek több mint 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A nyilvános cégadatok szerint a társaság 2014-ben 261,5 milliárd forint nettó árbevétel mellett 8,2 milliárd forint adózott nyereséget könyvelt el.