A Dunnhumby (vagyis a Tesco áruházlánc klubkártyákat működtető leányvállalata) iránt komolyan érdeklődni kezdett a Google. Egy kockázati tőkebefektetővel párban akár bő 3 milliárd dolláros ajánlatot is tehet a vállalatra – írja a Business Insider. Az üzlet lényege: közelebb jutni a vásárlói lélekhez.
A Google hivatalosan is fontolgatja, hogy felvásárolja a Tesco adatfeldolgozással foglalkozó vállalatát, a Dunnhumbyt – írta a Business Insider. A cég – amely főként a Tesco-klubkártyákról ismert – azért lehet a keresőóriás számára érdekes, mert a felhalmozott adatokból fogyasztói profilokat generál, amit felhasználva képes hatékony, személyre szabott ajánlatokkal bombázni a Tesco vásárlóit.
Nem meglepő, hogy az adatgyűjtésben és adatelemzésben utazó Google vonzó célpontnak látja a Tesco cégét. Egyes hírek szerint az eladási ár akár több mint 3 milliárd dollár is lehet, és a Google az üzletet nem egyedül, hanem a kockázatitőke-befektető Permirával közösen próbálná meg nyélbe ütni.