Kaliforniában kimondták, hogy a vezetők az Uber alkalmazottai, így be kellene fizetni utánuk az adókat és járulékokat.
A Kaliforniai Munkaügyi Hivatal döntése szerint jogilag az Uber alkalmazottainak számítanak azok a magánszemély autósok, akik a cégen keresztül szerzik a fuvarjaikat – számol be a Reuters. Az amerikai társaság fellebbezett a döntés ellen, de ha nem sikerül nyernie, és máshol is hasonló pereket veszít, akkor üzleti modellje nagyon problémássá válhat.

A Business Insider szerint az Ubernek San Franciscóban jelenleg alig több mint ezer alkalmazottja van, miközben világszerte már az egymilliót is meghaladja a rajta keresztül fuvarhoz jutó magánsofőrök száma. Az Uber általában 20-30 százalékos részesedést kap a fuvardíjból, a saját autójukkal szolgáltatást végző sofőröket pedig szerződéses partnerként kezeli. Ha viszont alkalmazottnak kell tekinteni őket, akkor az Ubernek elvileg ki kellene fizetnie a bérükhöz kapcsolódó adókat és járulékokat.
A döntés egyelőre csak Kalifornia államra érvényes, és a fellebbezés miatt nem jogerős, az elképzelhető, hogy a jogi procedúra még évekig tart.