2015. május. 26. 19:12 MTI Utolsó frissítés: 2015. május. 26. 19:11 Vállalkozás

Olcsóbban adja áruit a L'Oréal a kínaiaknak

A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.

A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette, összességében felével csökkenti az egyes importárukra - ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre - kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.

A L'Oréal értékelése szerint a lépés nagyon korlátozott hatással lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett.

Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.

Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. A kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.