A vasárnapi boltzár miatt Magyarországon is bevezethetik a franchise rendszer a Metro áruházlánc hálózatában – webáruházat azonban egyelőre nem terveznek nyitni.
A Metro is fontolgatja, hogy a vasárnapi boltzár okota veszteségek elhárítása érdekében franchise üzemmódra tér át Magyarországon – írja a Franchiseportal.
A Metro Cash & Carry megújuló nemzetközi franchise-modellje a magyar piacra is adaptálható lesz, de a helyi bevezetés eldöntése már teljesen a magyar vezetés kezében lesz. A nemzetközi Metro belső működési modellje is változni fog júliustól, decentralizáltabb lesz, így minden ország a helyi igényekre szabva indíthat majd új programokat, vagy adaptálhat igényei szerint más országokban már sikeres modelleket.
A Metro esetében egyelőre nem tervezik az online vásárlás kialakítását, sokkal inkább a kiszállításra, kézbesítésre kívánják helyezni a hangsúlyt. A versenytársak közül a Tesco például már bevezette ezt a szolgáltatást. A szintén a csoporthoz tartozó MediaMarkt online felületén működik már webshop, és a műszaki cikkeket forgalmazó áruház esetében gondolkodnak további fejlesztéseken.