Összeugrottak a csokigyárak egy csoki formáján. Az ügy már az Európai Bíróság előtt van. Segítsünk nekik!
Ön szerint mi van ezen a képen?
A Nestlé felmérése szerint a vásárlók több mint 50 százaléka felismeri ezt a csokoládéformát, és a Kit Kat márkával, illetve a céggel azonosítja. A vállalat ezzel a felméréssel akart véget vetni annak a különös vitának, amibe az Egyesült Királyságban keveredett.
A történet azzal kezdődött, hogy a Nestlé 2010-ben le akarta védetni az általa gyártott Kit Kat csokoládé formáját az Egyesült Királyságban, de az ottani védjegyhivatal – a konkurens Cadbury UK közbenjárására – elutasította a kérést. Az elutasítás egyik indoka az volt, hogy a hivatal szerint a kérdéses csokoládéforma nem rendelkezik olyan megkülönböztető képességgel, amely egy átlagos fogyasztó számára lehetővé tenné annak megállapítását, hogy az érintett termék a Nestlétől, és semmiképpen sem valamelyik versenytárstól származik.
Erre a döntésre állt elő a cég az említett közvélemény-kutatással, ami szerintük bizonyítja, hogy a Kit Kat formája igenis rendelkezik megkülönböztető képességgel. A brit bíróságokat annyira megkavarta a probléma, hogy az Európai Bíróságtól kérdezik most, hogy a közvélemény-kutatás eredménye elegendő-e a megkülönböztető képesség meglétének megállapításához.