Magyarország legnagyobb kólagyára, a Coca-Cola HBC Magyarország közreadta a tavalyi értékesítési adatait - vagyis elárulta, hogy mennyi Coca Cola termék fogyott. Sok.
A Coca-Cola HBC Magyarország összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnerét szolgálta ki a múlt évben. A tájékoztatás szerint az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították. A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, amelynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.
A fenntarthatóságban is élenjáró ásványvíz-palackozóban már összesen négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott. A teljes értékláncon keresztül pedig mintegy 13 ezer embernek biztosított munkát - tartalmazza a közlemény. A cégnek 2012-ben 87,5 milliárd, 2013-ban 92 milliárd forint volt az árbevétele. A Coca-Cola HBC Magyarország a 2014-es adatokat május végén publikálja.
A cég belföldi értékesítése a 2014-es árbevétel 75 százalékát tette ki, a fennmaradó 25 százalék származott exportból. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, a dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeiben gyártott termékeit 22 országba exportálja.
A Coca-Cola HBC AG az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban összegzi a vállalatcsoport üzleti és fenntarthatósági teljesítményét. A cég fenntarthatósági tevékenysége 2014-ben három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.
Az integrált jelentés szerint a vállalatcsoport tavalyi adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót (mintegy 2,7 milliárd forintot) fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre. Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.