Élesedik a verseny a Tesco és a Magyar Posta között
Versenyben vannak a Magyar Posta csekkbefizető automatái a Tesco csekkpont termináljaival – közölte a Világgazdaság.
Egy hónapja működik a Magyar Posta húsz csekkbefizető automatája – írta a VG, amely szerint az állami vállalat automatáinál eddig huszonötezer csekket adtak fel 270 millió forint értékben.
A forgalom szinte garantált, hiszen a magyar lakosság 70-80 százaléka továbbra is sárga csekkel rendezi rezsiköltségét, évente 200 millió darab ilyen megbízást adnak fel a postán. Ráadásul eddig csak a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű csekkeket lehetett így befizetni, mostantól viszont – a Magyar Posta tegnapi közlése szerint – már minden szolgáltató, valamennyi csekkjét, még a kézzel írottat is.
Fő rivális a Tesco, amelynek február 9-től már minden áruházában működik az ingyenes csekkpont terminál. Egyelőre csak a GDF Suez energia cég csekkjeit fogadják el, de a lista folyamatosan bővülhet. A terminál által kinyomtatott bónt a kasszáknál kell átadni és készpénzzel lehet fizetni. A fizetését követően pedig egy hivatalos igazoló blokkot kap az ügyfél, melyen minden szükséges adata szerepel.
Az automatákat a Digit Pont Network Kft. telepítette. Mivel a bankok és közüzemi szolgáltatók fejlesztései ellenére nagyon lassan csökken a sárga csekkek aránya, ezért biztosra vehető a forgalom – írta a VG.