Vállalkozás hvg.hu 2014. november. 27. 15:45

Így hódították meg a világot a birkabőrcsizmák

Ma már a világ számos országának üzletében megtalálhatóak az Ugg birkabőrcsizmái, pedig először senkinek sem kellettek. A cég alapítója azonban nem adta föl, stratégiát váltott, és belopta a márkát a vásárlók szívébe.

 

Az Ausztráliából és Új-Zélandról indult, itthon csak trampli csizmaként emlegetett Ugg cipők a kétezres évek közepén az egész világpiacot meghódították, és minden tinédzser ruhatárának kötelező elemévé váltak. A mára kissé megkopott márka története azonban közel sem csak a sikerekről szól. Ausztráliában a hatvanas években vált kult termékké, miután a hidegvízű tengerben órák hosszat eltöltő szörfösök körében elterjedt a meleg és bélelt lábbeli. Az országban és Új-Zélandon elterjedt a viselet, és igazi nemzeti sikertörténetté vált, de a nemzetközi forgalmazásra csak sokkal később vállalkozott Brian Smith, az Ugg Australia alapítója.

Ahogy hazájában nagy sikertermék lett, Smith meg volt győződve róla, hogy az Egyesült Államokban is kapkodni fognak utána, ezért leszerződött a legnagyobb áruházakkal, hogy vegyék fel a kínálatukba az Ugg cipőket. Ekkor azonban megtörtént a lehetetlen és senki nem vitte az Ausztráliában oly sikeres birkabőröket. Smith nem értette hol hibázott, hiszen ahogy mondta, egy bevált sikeres terméket akart még több emberhez eljuttatni. Azonban rá kellett jönnie, hogy hiba volt rögtön tömegtermékként definiálni az Uggot. Csak ahogy Ausztráliában, először egy szűk piacot kell bevenni. Ezért levetett a polcokról a cipőt, és csak kis, szörfös boltokban kezdték el árulni, hogy rákapjanak. Majd amikor kötelező ruhadarabbá vált a szörfösök körében és megvolt a hype, elkezdték a barátaik és a családtagjaik is hordani és máris népszerűvé vált először Amerika-szerte, aztán a világon is. „Rá kellett jönnöm, hogyan adjam át a márka üzenetét a fogyasztóknak. Meg kellett tanuljam, hogy a növekedést nem lehet siettetni” – mondta Smith.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.