Growth hacking, lead generálás, automatikus személyre szabás – ha ezek a kifejezések nem ismerősek, akkor radikális változások szükségesek cége marketingtevékenységében, ha igen, akkor is érdemes tovább olvasnia.
Említett kifejezésekről sokan beszélnek, van, aki próbálkozik is vele, mások pedig használják – méghozzá elképesztően sikeresen. A fent említett szavak mind az inbound marketing területéhez tartoznak, melynek lényege, hogy holisztikus, adat- és tartalomközpontú, tehát a felhasználók számára releváns és hasznos tartalmat kínál, aminek segítségével a márkához tereli őket, így jó eséllyel vásárlókká válnak. Tehát az inbound marketing célja a lehető legjobb élmény biztosítása. Ebben a cikkben megtudhatja, hogyan tudja ezeket a trendeket a vállalkozása hasznára fordítani.
Közösségi média diverzifikáció
Amint a Facebook drasztikusan csökkentette az organikus elérést, egy-egy oldal átlagos nézettsége is lecsökkent. Szakértők szerint az organikus elérés jelenleg 6 százalék körül lehet, de akár egy százalékra is csökkenhet a jövőben. A Facebook ezzel maximalizálja a hirdetésekből származó bevételt, de a hirdetők számára nagyon káros lehet a túlzott függés egyetlen csatornától, vagyis a diverzifikáció hiánya. Ez az elérés csökkenésében mutatkozik meg. A SimplyMeasured által készített elemzés szerint a top 10 márka Facebookhoz való elkötelezettsége a változtatások miatt 40 százalékkal csökkent. A megoldás a több csatornán való aktivitás.
A közösségi média, SEO és a tartalommarketing integrációja
Ahogy Jayson Demers, az AudienceBloom alapítója mondja: „Az online marketing iparág felismerte, hogy a közösségi média nem választható el élesen a keresőoptimalizálástól és a tartalommarketingtől. A közösségi média marketing jelentősen befolyásolja azt, hogy hogyan látunk bizonyos tartalmakat és hogy megosztjuk-e őket. A tartalom-előállítás és tartalommarketing hatással van a keresési eredményekre – különösen a Google legújabb algoritmusának köszönhetően. Fontos, hogy az online marketing három pillérére olyan rendszerként tekintsünk, amely közösen járul hozzá a láthatóság növeléséhez, építi a márkát és generál eladást.”
A legnagyobb kihívás ugyanaz marad
A közösségi média ROI-jának – befektetés arányos megtérülésének – mérését sokak tartják lehetetlennek. A hirdetők 72 százaléka ért egyet azzal, hogy a közösségi média ROI-ját nehéz mérni. Az igazi kihívást a számszerűsítés jelenti: a hirdetők nem tudják megmondani, hogy a ráfordított összegből mennyi jön vissza eladásként és profitként. Ennél könnyebb mérni, hogy az emberek mit mondanak a márkáról és mennyire érzik a magukénak. Ez viszont sokszor nem mond sokat a döntéshozóknak. Ez a trend 2015-ben sem látszik változni.
Mi a megoldás?
A cégeknek meg kell ragadni minden lehetőséget arra, hogy a közösségi médiára szánt forintjaikat a lehető legokosabb módon költsék el: a kampányok finomhangolása viszonylag kevés befektetéssel megvalósítható és hatalmas eredményt hozhat. Több platformon jelen kell lenni és integrálni a kommunikációs csatornákat. A lehető legjobb megtérülés érdekében ma már lehetségessé vált a tartalom személyre szabása minden egyes felhasználó számára, és ezzel a tartalommarketing hatékonyságának megsokszorozása. A ROI-problémát pedig adatbázis-építéssel lehet orvosolni. Egy sikeres hirdetőnek így kell gondolkodni, és ezeket kell szem előtt tartani a kampányok indításánál.
A cikk eredetileg a SpringTab blogján jelent meg. Ha érdekli a téma, ide kattintva még több információt talál a közösségi média trendekről.