A Central Médiacsoport a Ringier Axel Springernek adja el a Profession.hu-t, a vételárat nem közölték. A versenyhivatalnak még áldását kell adnia a tranzakcióra. A Central a Sanoma részeként vette meg az állásportált az év elején.
A Central Médiacsoport eladja a Profession.hu állásportálját a Ringier Axel Springer Media AG-nak – közölte az eladó pénteken.
A Profession.hu 2002-ben alakult és az elmúlt években számos potenciális vevő érdeklődött iránta, a korábbi tulajdonos, a Sanoma Media Budapest Zrt. 2005-ben vette meg – írták. A 8000 aktuális állásajánlatot kínáló állásportálnak több mint 380 ezer havi látogatója van, és ezzel piacvezetőnek számít Magyarországon.
A közlemény szerint a tranzakció a versenyhivatal jóváhagyása után zárul le. Az ügylet értékét a cég nem közölte.
A Central Médiacsoport az állásportált ez év elején vásárolta meg a Sanoma portfólió részeként.
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója a közlemény szerint az eladást úgy kommentálta, hogy a lépés "a tervezett fejlesztések alapját és egyben kezdetét is jelenti" a vállalat életében.
A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő Centrál pénzügyi csoport 2014-ben szerezte meg a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát. A tranzakció júliusban zárult le, azóta Centrál Médiacsoport néven működik a volt Sanoma Budapest, amely Magyarország második legnagyobb médiavállalata, 2013-as nettó árbevétele 17,3 milliárd forint volt.