Cikksorozatban számoltak be a hazai fürdőkről.
Több mint 1000 termálforrás található az ország 80 százaléka alatt, ezért egy magyarországi utazás nem telhet el anélkül, hogy meg ne látogatnánk legalább egy termálfürdőt – írta a CNN újságírója.
Amíg a franciák egy jó beszélgetésre vagy kedvenc kávéjukért beugranak egy kávézóba, addig a magyarok fürdőzés közben gyűjtik be a legfrissebb pletykákat, állítja a cikk írója. A hatalmas Széchenyi fürdőben gyakran látni pihenés közben vidáman sakkozó embereket. Ez a létesítmény Európa egyik legnagyobb és legszebb termálfürdője. A sakkozás mellett a víz gyógyító hatását is élvezhetik a látogatók.
Magyarország termálfürdő-kultúráját a számtalan melegvizű forrása mellett a rómaiaknak és a törököknek köszönheti. A rómaiak már több mint 2000 évvel ezelőtt felfedezték Magyarország gyógyvizeinek jelentőségét. Ezt fejlesztették tovább a törökök a 16. században, ötvözve saját fürdőkultúrájukkal – írja a lap.
A „spa” szó általában a luxussal, a pihenéssel áll kapcsolatban, de Magyarországon ez kicsit mást jelent az amerikai írás szerint. A fürdőkben nagy hangsúlyt fektetnek az egészségre és a pihenésre, tehát a legtöbb létesítmény többet kínál „egyszerű” pihenésnél. A CNN újságírója kiemelte, hogy a legtöbb fürdő 3400 Ft alatti belépőjegyeket kínál és a törülközőkért fizetendő letét is kevesebb, mint 450 Ft. Ezután néhány fontosabb fürdőt részletesebben is bemutattak a cikkben: Egerszalók, Miskolctapolca, Hévíz. Hajdúszoboszló, Bükfürdő, Szeged fürdőiről írtak.
A CNN nem szívjóságból ír Magyarországról, hanem mert a Magyar Turizmus Zrt. fizetett hirdetésben így népszerűsíti hazánkat. Tavaly 800 millió forintot költött a Magyar Turizmus Zrt. külföldi hirdetésekre. Egy hasonló cikksorozat a fürdőkről, romkocsmákról nettó 400 ezer euróba, vagyis mintegy 125 millió forintba kerül a CNN-en. Vagyis külföldi újságírókat hívnak meg, akik végigjárják a kiválasztott attrakciókat, és a teljes ellátásért, illetve a honoráriumért cserébe írnak cikkeket.