Bár hatalmas léptékben növekszik az e-kereskedelem, sok amerikai kiskereskedő be is zárja boltjait, egyáltalán nem biztos, hogy a személyes vásárlás, és ezzel együtt a boltok is teljesen meg fognak szűnni. Ennek pedig több oka is van: például az, hogy az emberek szeretik megtapogatni, megszagolgatni a vágyott terméket.
Bár hatalmas léptékben növekszik az e-kereskedelem, sok amerikai kiskereskedő be is zárja boltjait, a Business Insider összegyűjtött 5 okot, hogy miért nem fog a személyes vásárlás, és így a boltok sem, teljesen megszűnni.
- Az emberek szeretik megszagolni, megtapogatni azokat a termékeket, melyeket megvásárolnak. Jó példa erre a parfüm, illetve a ruha, ezek illatát, tapintását a neten nem igazán lehet érezni.
- A vásárlás társas tevékenység. Sokan szeretnek a barátaikkal, családjukkal menni vásárolni, és kikérni a véleményüket egy-egy termék megvásárlása előtt.
- Azonnali kielégülés. A neten megvásárolt termékhez nem tudunk hozzájutni, akár több hét is eltelhet, míg az általunk vágyott áruhoz hozzá tudunk jutni. A boltban ugyanakkor rögtön kézbe tudjuk venni a megvásárolt terméket.
- Nincs csalódás. A boltban fel tudjuk próbálni az adott terméket, és ha nem tetszik, vagy nem jó a méret, akkor vissza tudjuk tenni a polcra. Online vásárolni ebből a szempontból sokkal kockázatosabb.
- Nincsene pluszköltségek. A csomagküldés díja sok esetben igencsak borsos lehet, a bolti vásárláskor ennek díja nem rakódik rá a termékre (vagy már be van építve az árba, ám ott a nagyobb mennyiségű szállítás mellett ennek aránya kisebb lehet).