Bár a hazai cégek addig nem szívesen terjeszkednek külföldön, amíg belföldön nem érzik magukat biztonságban, a jövő a globálissá váló mikrocégeké.
"Bár a hazai mikrovállalkozások nem szívesen terjeszkednek külföldön addig, amíg nem érzik magukat teljes biztonságban belföldön, a globálissá válás folyamata ma már nem olyan bonyolult, mint pár évvel, évtizeddel ezelőtt. Eljött a mikro-multinacionális vállalatok ideje" - írja Tom Szaky, magyar származású amerikai vállalkozó, akinek cége, a TerraCycle hulladékból készít csomagoló anyagot.
Tom cége az Egyesült Államokban kezdte tevékenységét. A fordulópont az volt, amikor a megvalósított ötletet világszintre emelték. Így hamarosan megnyitották brazil, kanadai és angliai irodájukat. Mára már 25 országban gyűjtik a szemetet Ausztráliától Mexikóig, köztük 2012 óta Magyarországon is. Tom a New York Times és a hvg.hu állandó bloggere kisvállalkozások témában.
A hvg.hu-n futó Ökokapitalista blogban saját cégén keresztül mutatja be, hogy mi kellett a cégének a globálissá váláshoz. Szaky három dolgot emel ki:
- a helyi munkaerő alkalmazása
- a komplex, de átlátható cégvezetés
- a lokális igényekhez való alkalmazkodás
Tom Szakyról és cégéről bővebben ebben a cikkünkben olvashat.