Az IKEA oktatja a piacot
Az IKEA Csoport a 2013-as gazdasági évben tovább növelte eladásait, a piaci átlagnál több mint másfélszer gyorsabban növelte bevételeit.
Az augusztus 31-én zárult 2013-as gazdasági évben az IKEA Csoport eladásai 27,9 milliárd eurót tettek ki, ami 3,1 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest (és 3,6 százalékos növekedés az árfolyamváltozásokat is figyelembe véve). A hasonló profilú áruházak eladásainak növekedése 1,8 százalékos volt.
„Ha a fenntartható életről van szó, jelenleg az emberek többsége arra törekszik, hogy csökkentsék energiaszámlájukat. Ehhez mi is igyekszünk segítséget nyújtani elérhető árú, energiatakarékos LED termékeinkkel, amelyekből tavaly 20 millió darabot értékesítettünk. Továbbá célul tűztük ki, hogy 2016-ra minden lámpánkban és világítási termékünkben kizárólag LED-et fogunk használni annak érdekében, hogy még többen mérsékelhessék otthonuk kiadásait. Hisszük, hogy a fenntarthatóság nem luxus. Azt mindenki számára elérhetővé kell tenni” – mondja Peter Agnefjäll, az IKEA Csoport elnök-vezérigazgatója.
Legutóbbi üzleti évében az IKEA Csoport a legnagyobb növekedést Oroszországban és Kínában érte el, de jelentős előrelépés volt tapasztalható Észak-Amerikában is. Míg Dél-Európára továbbra is hatással van a jelenlegi gazdasági helyzet, az IKEA Csoport szinte valamennyi piacon növelni tudta piaci részesedését.