2013. szeptember. 26. 11:10 MTI Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 26. 11:03 Vállalkozás

A H&M-nek jól megy a biznisz

Jó negyedévet zárt a Hennes & Mauritz svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc.

A 2012. december 1-jén kezdődött 2012-13-as üzleti év első kilenc hónapjában a cég 1,33 milliárd euró (400 milliárd forint) adózás utáni eredményt ért el, ugyanannyit, mint tavaly - közölte a H&M csütörtökön Stockholmban.

A gyenge első félév után a június-augusztusi harmadik negyedévben 22 százalékkal, 510 millió euróra nőtt a nyereség, elsősorban a jó kínai és a japán eladásoknak köszönhetően - derült ki Karl-Johan Persson vezérigazgató tájékoztatójából.

A H&M 215 új üzletet nyitott az elmúlt kilenc hónapban világszerte, és augusztusban elindította az online árusítást az Egyesült Államokban. Szeptemberben a kínai Szecsuan tartomány székhelyén, Csengtuban nyílt meg a divatárulánc 3000. boltja.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.