Komoly profitot hoztak össze az Avon-ügynökök
Az Avon nyeresége a szakértők által vártnál nagyobb lett az idei második negyedévben, elsősorban amiatt, hogy legnagyobb piacán, Latin-Amerikában sikerült tovább növelnie eladásait.
A kozmetikai cikkek közvetlen értékesítésében világelső cég közlése szerint a 2013. második negyedévi adózott eredmény 31,9 millió dollár, részvényarányosan 7 cent volt az egy évvel korábbi 61,6 millió dollár, részvényarányosan 14 cent után. A szakértők által inkább figyelemmel követett, egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 29 cent lett, 4 centtel meghaladva a szakértők által vártat. A cég bevétele 2 százalékkal 2,51 millió dollárra csökkent, ugyanakkor az árfolyamingadozást kiszűrve 2 százalékkal nőtt.
Az Avon értékesítése 7 százalékkal bővült Latin-Amerikában, ahonnan a cég bevételének közel a fele származik. A cég eladásai ugyanakkor Észak-Amerikában 12 százalékkal csökkentek, Kínában pedig 28 százalékkal estek.
Az Avon az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében közölte, hogy a vállalat az újrafinanszírozás jegyében 2013 második negyedévében 500 millió dollár értékben előtörlesztette 2014-es pénzügyi kötelezettségeinek egy részét. Ez a tranzakció 13 millió dollár költséggel terhelte a cég eredményét. Az Avon teljes nettó adóssága a második negyedévben 2 milliárd dollár volt, gyakorlatilag megegyezet a múlt év végivel.