A Nógrádi ropit 1971 óta gyártják, lényegében változatlan módon és dizájnban. Két évvel ezelőtt együttműködés jött létre a Minimax gyerekcsatorna és a gyártó között: miután a gyerekekre hangszerelt változat sikere az eladásokban nem köszönt vissza, most új köntössel próbálkoznak.
Bár a Minimax gyerekcsatorna már több éve beszállt az édességbizniszbe (kínál saját neve alatt jégkrémet és gaponapelyheket is), a Nógrádi ropi kistestvéreként megjelent Robi nem igazolta vissza a hozzáfűzött reményeket. Két év után a Minimaxnál a csomagolás megváltoztatásában látták a megoldást.
A Nógrádinak a Nógrádi ropogós a fő terméke, ebből 2012-ben nagyjából 10 millió 45 grammos csomag fogyott. A Robiból azonban csak 50-60 ezer tasakot vásároltak, holott a minimaxos terméken még chipsadó sincs – tudtuk meg a Salgó Center Coop Zrt. munkatársától.
A Robi pálcikáit tengeri sóval sózzák, a sótartalom egy százalék alatti. "100% természetes" – olvasható a csomagoláson, tehát nincs benne se színezék, se tartósítószer. Vagyis igyekszik kidomborítani azokat a tulajdonságokat, melyek alapján a szülők ropogtatnivalót választanak.