2013. április. 23. 15:06 MTI Utolsó frissítés: 2013. április. 23. 14:58 Vállalkozás

Egyenesbe jött a világhírű szexjáték-gyártó

Fordulat következett be tavaly a német Beate Uhse üzletmenetében, az európai erotikapiac vezető vállalata több veszteséges év után 2012-ben ismét nyereséget tudott felmutatni.

Üzemi szinten 1,4 millió euró volt a nyereség az egy évvel korábbi 5,2 milliós veszteséget követően. Az értékesítési árbevétel 144 millió eurót tett ki, míg egy évvel korábban 149 millió euró volt a forgalom.

A társaságnál három évvel ezelőtt indult az átalakítási program, mert nem ment túl jól az üzlet és veszteséges volt a cég. A korábbihoz képest nagyobb hangsúlyt kapott az internetes értékesítés - mára ez adja a bevételek háromnegyedét -, de felfuttatták a boltok forgalmát is. Újabban a női felhasználók felé nyit a társaság, az ügyfelek több mint fele nő.

Az eredetileg berepülő pilótává képzett Beate Uhse a háború után először szexuális felvilágosító kiadványok, óvszerek házhoz szállításával foglalkozott, miután a háború során megnőtt a nem kívánt terhességek száma. Első üzletét 1962-ben nyitotta meg erotikus eszközök, fehérneműk árusításával. Mára a frankfurti tőzsdén is jegyzett céget a német gazdaság 50 legjelentősebb márkája között tartják számon.

hvg360 Imre Réka 2025. január. 01. 17:30

„Valamiben meg kell halni” – a férfiak attól félnek, hogy kevésbé lesznek férfiak, ha megbetegszenek

Előbb kezelik magukat népi gyógymódokkal, minthogy elmenjenek az orvoshoz, és sokszor még a pingponglabda méretű daganatokat sem veszik észre magukon. A nevelés, a társadalom, vagy valami más okozza sok férfi orvosfóbiáját? Miért akarnak inkább infarktusban meghalni? Hogyan áll a vastagbéltükrözéshez egy ausztrál és egy magyar férfi? Férfiszorongások az egészségügyben.