2013. január. 21. 09:52 MTI Utolsó frissítés: 2013. január. 21. 11:37 Vállalkozás

Egyre népszerűbb a tartós táska

Egyre több ember készít bevásárlólistát, és visz magával kosarat vagy tartós szatyrot, ha boltba megy - többek között ez derül ki a Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség felméréséből.

Egyre többen vásárolnak környezettudatosan az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) "Zöldlista" programjának keretében készült felmérés szerint.

Az ügynökség hétfői közleménye szerint tavaly az adventi hétvégéken országszerte csaknem hétezer vásárlót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról a program munkatársai tizenöt hipermarketben.

A kérdőívek összesítése alapján a válaszadók 65 százaléka mindig, 24 százaléka a nagy bevásárlások alkalmával bevásárlólistát készít, vagyis tudatosan készül a vásárlásra.

Tartós táskát, kosarat visz magával a válaszadók 70 százaléka, eldobható zacskót csak a megkérdezettek 19 százaléka használ.

Az előre csomagolt termékek ugyanakkor még mindig nagyon kelendőek, pedig a többszörösen vagy feleslegesen fóliázott áruval nő a csomagolási hulladék mennyisége, a környezet terhelése.

A válaszadók mintegy 51 százaléka mindig a helyi árukat választja, 29 százaléka pedig akkor, ha azok olcsóbbak. A szezonális termékek még ennél is népszerűbbek, a megkérdezettek 89 százaléka idénytermékeket vásárol, közülük 55 százalék mindig, 34 százalék pedig ha teheti. A válaszokból az is kiderült, hogy kedveltek a nagy kiszerelésű termékek és az utántöltők, főleg a tisztító- és tisztálkodási szerek esetében.

Háttérbe szorult viszont a környezettudatosság, ha az ajándékok csomagolásáról volt szó. A válaszadók 42 százaléka még mindig a hagyományos karácsonyi csomagolást használja. Az újrafeldolgozott papírból készült csomagolókat 29 százalék, a többször felhasználható papírtasakokat pedig 36 százalék keresi.