Európában egyre kevésbé kell a sör
Kelet-Európában és Ázsiában erősít a Carlsberg, miután Nyugat-Európában gyenge értékesítéssel kell szembe néznie. Összességében ezzel együtt is csaknem egyharmaddal csökkent a világ negyedik sörgyártójnak nettó nyeresége, pedig növelni tudta oroszországi piaci részesedését.
Növelni tudta részesedését az orosz piacon a dán Carlsberg A/S, a világ negyedik legnagyobb sörgyártója, amely Kelet-Európában kárpótolja magát a nyugat-európai értékesítések gyengélkedéséért − írja a Napi Gazdaság Online a Wall Street Journal alapján. A vállalat nettó nyeresége csaknem harmadával, 2,14 milliárd dán koronára (368,3 millió dollár) csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az üzemi eredmény és az árbevétel azonban nőtt.
Európa keleti felén több mint nyolc százalékkal, hatmilliárd korona fölé emelkedett a nettó bevétel, az ázsiai piacon pedig 32 százalékkal, közel 2,4 milliárd koronára bővítette eladásait a cég. Oroszországban egy százalékponttal, 38,9 százalékra növelte piaci részesedését a Carlsberg, amelynek szembe kell néznie a szeszes italok fogyasztására vonatkozó szabályozás szigorításával, köztük a termékcsoportot terhelő adók emelésével és a sör reklámozásának teljes tilalmával. Az árak növekedése miatt stagnál az alkoholfogyasztás a kelet-európai országban, ami brutális versenyre kényszeríti az italgyártókat.