2012. október. 24. 09:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. október. 24. 09:59 Vállalkozás

A telefonadóban botlott meg a Telenor

Az idei évi, harmadik negyedéves eredmény annak ellenére romlott a Telenornál, hogy a cég mind a piaci részesedését, mind ügyfélkörét növelte.

Stabil árbevételről, bővülő piaci részesedésről, szélesedő ügyfélkörről és növekvő beruházásokról szól a Telenor Magyarország harmadik negyedévi eredményeit soroló közlemény. És arról, hogy a 2012 júliusában bevezetett telefonadó rányomta bélyegét a társaság EBITDA-jára, mely így ötödével maradt el 2011 hasonló időszakának értékétől.

A Telenor 2,5 milliárd forint telefonadót és 2,4 milliárd forint ágazati különadót (válságadó) fizetett 2012 harmadik negyedévében, ami a normál társasági adón túlmenően közel ötilliárd forint pluszbefizetést jelent a költségvetésbe (és az adott negyedévi árbevétel 12 százalékának felel meg).

„Az év közben bevezetett telefonadó rendkívül hátrányosan érintett minket. Nagyon sajnálatos, hogy iparági egyeztetés nélkül az idén már harmadik alkalommal módosítják a távközlési törvényt. Az ilyen változtatások összezavarják az ügyfeleket, és elvonják a fejlesztésre és az ügyfelek kiszolgálására szánt erőforrásainkat az innovatív szolgáltatások kidolgozásától és bevezetésétől” – jelentette ki Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.