Adóverseny az interneten
Egyetlen kattintás nyolcszázalékos vagy annál is nagyobb árelőnyt hozhat azoknak, akik hazai aukciósportálokon, ám valójában közvetlenül külföldről vásárolnak.
Ezzel kellett szembesülnie a webáruházat üzemeltető Csókási Tibornak, amikor az irreálisan alacsony árakon felpaprikázódva próbavásárlásra adta a fejét egyik konkurensénél. Az ajánlat kihagyhatatlan: 369 forintért „bomba minőségű” mobiltelefonkijelző-védő fóliával kecsegteti az érdeklődőt. Ezzel szemben Csókási akciósan 6993 forintos áron kínálja a fólia – az amerikai hadiiparban kifejlesztett – verzióját, és adózás után mindössze 500 forint nyeresége van rajta.
"Dropshipping”, mindössze ennyi történik – világosítják fel a bizományosi értékesítés internetes formájáról az érdeklődőt az ország két legnagyobb aukciósportálját, a Vaterát és a Tesz-Veszt üzemeltető Allegroup.hu Kft.-nél, amely különböző platformjain az elmúlt 12 hónapban 32 milliárd forintos forgalmat ért el.
A kereskedelem ezen formájáról az e heti HVG-ben olvashatnak részletesen.