Többen utaztak az Easyjet fapadosaival
Csökkent a veszteség és nőtt az utasok száma az Easyjet fapados légitársaságnál üzleti éve márciussal végződő első fél évében - közölte a cég szerdán.
Európa második számú fapados légitársasága tudatta, hogy az első fél évben - a magas kerozinárak ellenére - 27 százalékkal, 112 millió fontra (138,9 millió euróra) tudta csökkenteni veszteségét az előző üzleti év azonos időszakához képest.
A brit diszkont légitársaság üzleti éve első felében rendszerint veszteséges, mivel csak később, a nyári szezonban könyveli el forgalmának nagyobb részét.
Ennek ellenére az utasok száma 5,4 százalékkal 25,2 millióra nőtt március végéig éves összehasonlításban. A társaság árbevétele 16 százalékkal emelkedett, és elérte az 1,46 milliárd fontot. Az üzleti év második felében mintegy ötszázalékos növekedésre számítanak.
A járatai pontosságát is 16 százalékkal javítani tudta a légitársaság: 89 százalékuk legfeljebb 15 perces késéssel ért célba. Ez 16 százalékkal több mint egy évvel korábban.
Az Easyjetet is érinti a keddi bejelentés, miszerint a Berlin/Brandenburg-i Willy Brandt repülőtér nem fog megnyitni június 3-án. Ennek ellenére a légitársaság nem akar járatokat lemondani. "A tervek szerint fogunk repülni", mondta Thomas Haagensen, az Easyjet németországi ügyvezetője. Az új repülőtér megnyitásáig a légitársaság a régi, Schönefeld-i terminált foga használni, a légitársaság eddigi németországi bázisát. Az ezáltal okozott károkat Haagensen szerint nem lehet meghatározni, amíg nem világos, hogy az új repülőtér mikor nyit. "Minél előbb szeretnénk tudni az új dátumot", mondta Haagensen.
Más légitársaságoknak lényegesen nagyobb kárt okoz a Berlin/Brandenburg repülőtér körüli bizonytalanság. Az Air Berlin például a teljes új járattervét a Willy Brandt légikikötőhöz igazította.A német Lufthansa-nál is több mint 500.000 utast érint a nyitás halasztása, ők feltehetőleg a régi, Schöneberg-i termináltól fognak indulni a következő hónapokban. Az új repülőtér legkorábban augusztusban nyílik meg.