Növelte eredményét az Axel Springer
A vezető európai lapkiadó, a német Axel Springer a várakozások felett, több mint 7 százalékkal, 789 millió euróra növelte árbevételét, és eredménye is bővült az első negyedévben - jelentette be a cég szerdán Berlinben.
Az internetes szolgáltatások további fejlesztésének köszönhetően a cégcsoport kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) ugyancsak a vártnál jobban, 7,5 százalékkal 136,5 millió euróra nőtt. Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója ezzel megerősítette idei eredmény-előrejelzését, vagyis a cégcsoport továbbra is az árbevétel egyszámjegyű, és a nyereség enyhe növekedésével számol 2012-ben.
A vezérigazgató azt várja, hogy idén a nyomtatott termékekből származó bevétel és eredmény csökkeni fog, amelyet nemcsak ellensúlyoz, hanem meg is halad majd az online üzletág teljesítménye.
Az Axel Springer egyrészt nyomtatott lapjai internetes megjelenésére, másrészt tematikus - többek között pénzügyi, ingatlan-, vagy álláskereső - oldalak üzemeltetésére fókuszál. A kiadó néhány éve már az internetes szolgáltatás bővítésére koncentrál, mert itt lát jó növekedési lehetőségeket, miután az olvasók és a hirdetők is egyre inkább hátat fordítanak a nyomtatott sajtónak.
A konszern tavaly rekord üzleti szintű eredményt ért el: az EBITDA 16,2 százalékkal, 593,4 millió euróra gyarapodott a megelőző évhez képest. Az Axel Springer 1989 óta terjeszkedik Magyarországon. Az Axel Springer-Magyarország Kft. honlapja szerint a csoportnak 110 nyomtatott kiadványa van - ezekkel piacvezetőnek tartja magát -, és 45 internetes oldalt is működtet. Több saját nyomdája, önálló fotóügynöksége, az egész tevékenységi területet átfogó informatikai, adatátviteli rendszere és saját lapterjesztő hálózata is van Magyarországon.