2012. április. 06. 14:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. április. 06. 14:02 Vállalkozás

A távozó üzletláncokat vette célba a CBA

Piaci információk szerint a francia-belga Louis Delhaize-csoport érdekeltségébe tartozó Profi és Match megszerzéséért nagy verseny indult meg a szereplők között, hogy megszerezzék a két üzletláncot. A Magyar Nemzet szerint logikus lenne a CBA-tól, ha megvásárolnák az üzleteket, hiszen a Match és a Profi is beilleszthető a jelenlegi arculatba, előbbi a CBA Príma, míg utóbbi a CBA Cent fejlesztésekhez kapcsolható. A Match és a Profi megvásárlásával a magyar üzletlánc piacvezetővé tudna válni, megelőzhetné a jelenleg első Tescót.

Jelentős bővülést jelentene a CBA számára, ha valóban ő lenne a befutó, hiszen a 105 CBA Príma üzlet száma a 123 Match üzlettel még akkor is megduplázódna, ha több esetben a párhuzamosságokat megszüntetnék, vagyis egymáshoz közel eső üzleteket bezárnának. A diszkont piacon még nagyobb lenne a térnyerés, hiszen a 14 CBA Cent egység a 73 Profi diszkonttal bővülhetne. A Magyar Nemzet arról ír, hogy ha létrejön az üzlet, akkor a magyar üzletlánc akár meg is előzheti a hazai piacon listavezető Tescót.

A kivonuló hálózatokra ugyanakkor mások is pályáznak, például a Tesco, amely a Tesco Express boltok sorába tudná beilleszteni a friss üzleteket, azonban a piaci információkat a cég sajtóosztálya cáfolta – írja a portfolio.hu.

Az áruházlánc bővítéséről folytatott tárgyalások tényét – konkrétumok nélkül – Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elismerte a lapnak. „Bonyolult és nagyon kényes tárgyalásokról van szó, amelyek kimenetele a legjobb esetben is két félen áll, ezért megbecsülni sem lehet a befejezések időpontját” – mondta. Piaci információk szerint ilyen lehetne a Tesco – hiszen ezek az üzletek illeszkednének a Tesco Expressz boltok sorába –, az áruházlánc sajtóosztálya azonban cáfolta a feltételezést.