Nem volt olyan gazdag karácsonya a Metrónak
A gyenge karácsonyi szezon nyomta rá a bélyegét a Metro csoport tavaly negyedik negyedévi és egész évi eredményére.
Németország vezető kereskedelmi vállalatának kedden ismertetett eredménybeszámolója szerint az adózott eredmény 30 százalékot meghaladó mértékben csökkent a negyedik negyedévben, 475 millió euróra. Az egész évben 741 millió euró volt a profit, 20 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A csoport értékesítési árbevétele 0,8 százalékkal 66,7 milliárd euróra zsugorodott. A rendkívüli tételektől megtisztított működési eredményt a csoport elnöke szerint sikerült a 2010. évi szint közelében tartani, mindössze 1,8 százalékos csökkenést könyveltek el, 2,37 milliárd euróra.
A düsseldorfi társaság egyebek mellett árengedményekkel igyekszik fellendíteni forgalmát az idén, profitja azonban várhatóan nem sokat fog változni tavalyhoz képest. A működési eredmény növekedését csak jövőre várja a társaság vezetése. A Metro-csoporthoz a névadó nagykereskedelmi áruházak mellett a Media Markt és a Saturn elektronikai áruházlánc, a Real élelmiszerkereskedelmi hálózat, valamint a Kaufhoz áruházlánc tartozik. A csoportnak világszerte 281 ezer dolgozója van.