Csökkent a svéd Hennes & Mauritz (H & M) profitja tavaly a negyedik negyedévben, a világ második legnagyobb divatházlánca ennek ellenére komoly terjeszkedést tervez.
A társaság adózott eredménye 5,36 milliárd koronára (hozzávetőleg 790 millió dollárra) csökkent tavaly szeptember és november között az egy évvel korábbi hasonló időszak 5,49 milliárdjáról. Eközben a bevételek 36,19 milliárd koronára emelkedtek 34,79 milliárd koronáról.
A H & M-et elsősorban a gyapot drágulása, a gyártási költségek emelkedése sújtotta, ami kiegészült az árfolyamveszteséggel, valamint a gyenge európai fogyasztói bizalommal. A H & M szerint ehhez hozzájárult még, hogy „a divatszakma egyik legdrámaibb esztendejének számító tavalyi évben” jelentős kedvezményeket adtak a vásárlóknak, hogy legyőzzék a konkurenciát.
Mindezek ellenére a társaságnak nagyszabású terjeszkedési tervei vannak az idén is: 275 új üzlet megnyitását tervezik egyebek mellett Bulgáriában, Lettországban, Malajziában, Thaiföldön és Latin-Amerikában elsőként Mexikóban.
Az 1947-ben alapított svéd csoportnak világszerte 94 ezer dolgozója van 43 országban. A magyarországi piacra 2005-ben lépett be, jelenleg 17 márkaboltot üzemeltet.