Vállalkozás MTI 2012. január. 26. 12:33

Előre menekül a Hennes & Mauritz

Csökkent a svéd Hennes & Mauritz (H & M) profitja tavaly a negyedik negyedévben, a világ második legnagyobb divatházlánca ennek ellenére komoly terjeszkedést tervez.

A társaság adózott eredménye 5,36 milliárd koronára (hozzávetőleg 790 millió dollárra) csökkent tavaly szeptember és november között az egy évvel korábbi hasonló időszak 5,49 milliárdjáról. Eközben a bevételek 36,19 milliárd koronára emelkedtek 34,79 milliárd koronáról.

AP / Kathy Willens

A H & M-et elsősorban a gyapot drágulása, a gyártási költségek emelkedése sújtotta, ami kiegészült az árfolyamveszteséggel, valamint a gyenge európai fogyasztói bizalommal. A H & M szerint ehhez hozzájárult még, hogy „a divatszakma egyik legdrámaibb esztendejének számító tavalyi évben” jelentős kedvezményeket adtak a vásárlóknak, hogy legyőzzék a konkurenciát.

Mindezek ellenére a társaságnak nagyszabású terjeszkedési tervei vannak az idén is: 275 új üzlet megnyitását tervezik egyebek mellett Bulgáriában, Lettországban, Malajziában, Thaiföldön és Latin-Amerikában elsőként Mexikóban.

Az 1947-ben alapított svéd csoportnak világszerte 94 ezer dolgozója van 43 országban. A magyarországi piacra 2005-ben lépett be, jelenleg 17 márkaboltot üzemeltet.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.