Növelte piaci részesedését az első félévben az Opel Európában, és csaknem 10 százalékkal több gépjárművet adott el, mint tavaly.
Az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalatának szerdai közleménye szerint a január-júniusi időszakban összesen 659 ezer autót és haszongépjárművet adtak el, ami 50 ezerrel - 8,2 százalékkal - több a tavalyinál. Az Opel márka és brit testvére, a Vauxhall együttes piaci részesedése az egy évvel korábbi 6,2 százalékról 6,4 százalékra nőtt.
Tavasz óta folyamatosan javulnak az eredmények, a márka az április-júniusi időszakban minden hónapban nagyobb szeletet szerzett a piaci tortából, mint az előző év azonos hónapjában, júniusban pedig 125 ezer eladott gépjárművel az év eddigi legjobb értékesítési eredményét érte el. Az erős kereslet miatt a szentgotthárdi gyárát félmilliárd eurós beruházással bővítő társaság több üzemében pótműszakokat kellett beiktatni.
Az utóbbi hetekben elterjedtek meg nem erősített hírek, amelyek szerint a GM elégedetlen az Opel/Vauxhall európai eredményeivel, és ismét napirendre veszi a leányvállalat eladásának ügyét. Karl-Friedrich Stracke vezérigazgató azonban a napokban azt hangoztatta, hogy már az idén nullszaldóssá válik a gazdálkodás, jövőre pedig ismét nyereséget termel majd a csaknem 40 ezer embert foglalkoztató társaság.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.