Kínai futam: Európa előretör, Japán lemarad, Amerika vezet
Az egy esztendővel korábbinál hetedével több gépkocsit értékesített májusban Kínában az Egyesült Államok második...
Az egy esztendővel korábbinál hetedével több gépkocsit értékesített májusban Kínában az Egyesült Államok második legnagyobb autógyártója, a Ford. A detroiti óriás az év ötödik hónapjában 45 162 autón adott túl a világ legnépesebb országában, s ezzel az idén már 230 ezer eladott járműnél tart, ami 15 százalékos javulást jelent. Korábban több európai cég is hasonló, vagy még jobb értékesítési statisztikákat tett közzé. Az Audi például az első negydévben több mint 70 százalékkal növelte eladásait a Föld legnagyobb autópiacán.
Persze nem mindenki örülhet, a japán autógyártók például Kínában is veszítettek pozíciójukból a márciusi természeti csapás miatt. A Toyota mindössze 38,5 ezer autón adott túl májusban az országban, ez pedig 35 százalékos visszaesést jelent, de közel ilyen mértékű zuhanásról adott hírt a Honda is. Nem örülhetett ezúttal az amerikai General Motors sem: az Egyesült Államok elsőszámú autóipari cége – amely az idén minden bizonnyal a globális vezető pozíciót is visszaszerzi – 92,5 ezer autót értékesített májusban, ez pedig 2,7 százalékkal elmarad a tavalyitól.