A Marriott már érzi a megszorításokat az USA-ban
Az amerikai szállodavállalat a 2011.
Az amerikai szállodavállalat a 2011. január és március közötti időszakban 101 millió dolláros, a részvényenként 26 centes nettó eredményt ért el az egy évvel korábbi 83 millió (22 centes EPS) után. A közölt adat megfelel a cégvezetés korábbi prognózisának, amely 24-28 cent közötti profitról szólt, elmarad azonban a Bloomberg 10 elemző megkérdezésén alapuló 28 centes konszenzusától.
A világ legnagyobb nyilvános hotelcégénél az esztendő első két hónapjában az átlagár csoport szinten 3, a foglaltság 2,1, az egy szállodai szobára jutó szobaárbevétel (Revpar) 6,5 százalékkal javult 2010 azonos időszakához képest változatlan dollárral számolva. Az észak-amerikai térségben rendre 3,5, 0,8, illetve 4,8 százalék volt az emelkedés. Kiemelkedően teljesített ugyanakkor Ázsia, ahol az átlagár 5,8, a foglaltság 8,5, a Revpar pedig 22,2 százalékkal javult.
Az észak-amerikai térség vártnál kedvezőtlenebb teljesítményét Laura Paugh, a cég alelnöke a wasingtoni térség visszaesésével magyarázta újságíróknak, amelynek oka a Bloomberg tudosítása szerint, hogy a szövetségi kormány csökkentette az utazási költségeket.
Mindazonáltal a - Magyarországon a Marriott és a Courtyard márkákka jelen lévő - cég a jövőt illetően bizakodó: a második negyedévre 150-160 millió dolláros bevételt várnak A szállodai jövedelmezőség alakulását illetően irányadónak tartott egy szállodai szobára jutó árbevétel (Revpar) a várakozások szerint Észak-Amerikában 6-8, az Észak-Amerikán kívüli térségben 5-7 százalékkal javulhat.
Ma publikálta 2011 első negyedévi beszámolóját Európa legnagyobb szállodaüzemeltetője az Accor is, a francia gyökerű társaság a vártnak megfelelő számokat közölt.