Meglepetésnyereség a Sony Ericssontól
A svéd-japán vegyesvállalat a január és március közötti három hónapban 11 millió eurós adózott nyereséget realizált...
A svéd-japán vegyesvállalat a január és március közötti három hónapban 11 millió eurós adózott nyereséget realizált, ami ugyan elmarad az egy esztendővel korábbi 21 milliótól, de sokkal jobb az elemzői várakozásoknál, a Bloomberg tíz szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa ugyanis 27,1 milliós veszteség volt. Némi üröm az örömben, hogy az árbevétel a prognosztizáltnál nagyobb mértékben esett vissza: a 1,15 milliárd eurós forgalom 16 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, s elmarad az 1,26 milliárdos konszenzustól is.
A bevétel csökkenését az okozta, hogy a vállalat jóval kevesebb mobiltelefont értékesített, mint egy esztendővel korábban: a tavalyi 10,5 milliós adat után ezúttal csak 8,1 millió eladott készülékről számolhatott be a társaság. A Sony Ericsson ugyanakkor sikeresen tolja el portfólióját a drágább termékek irányába, telefonjai átlagára ezúttal 141 euró volt szemben a tavalyi 134 euróval. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a cég termékei még így is olcsóbbak az átlagosnál: a társaság piaci részesedése eladott készülékek alapján 5 százalékos, értékben azonban egyelőre csak 3.