Padlón a H&M - Túl drága a gyapjú, túl erős a dollár
Jelentősen elmaradt a várakozásokat az Európa második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi láncának számító Hennes...
Jelentősen elmaradt a várakozásokat az Európa második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi láncának számító Hennes & Mauritz (H&M) negyedik negyedéves eredménye. A vállalat csütörtökön közzétett gyorsjelentésében arról számolt be, hogy adózott nyeresége 11 százalékkal 5,49 milliárd svéd koronára (850 millió dollárra) csökkent, miközben a Bloomberg 15 szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa 5,98 milliárdos profitot valószínűsített.
A vállalat a gyenge teljesítményt a dollár erősödésével, illetve az alapanyagok drágulásával magyarázta. A gyapjú ára több mint kétszeresére emelkedett 2010-ben, ráadásul a vállalat termékeinek 70 százalékáért zöldhasúban fizet, miközben bevételeinek 60 százaléka euróban realizálódik, s teljes forgalmának csak tizedét bonyolítja le dollárban. Mindezek a marge-ok jelentős csökkenéséhez vezettek – áll a gyorsjelentésben.
A befektetők érzékenyen reagáltak a gyenge eredményekre. A vállalat papírjai majd 7 százalékos mínuszban kezdtek a stockholmi kereskedésben, amivel lényegében annulálták az egész idei emelkedést.