2010. október. 12. 09:17
ecoline.hu
Utolsó frissítés: 2010. október. 12. 09:18
Vállalkozás
Átfogó támadást indított a mobilpiacon a Microsoft
Több megállapodást is kötött az amerikai IT óriás, hogy a Windows Phone 7, mobiltelefonokra telepíthető operációs...
Több megállapodást is kötött az amerikai IT óriás, hogy a Windows Phone 7, mobiltelefonokra telepíthető operációs rendszerével lássák el többek között a Dell, a HTC az LG és a Samsung hordozható telefonokat.
Korábban az AT&T-vel kötött hasonló megállapodást, hogy a távközlési cég hálózataira is a Windows 7 operációs rendszerét telepítsék. Steve Ballmers a múlt héten hirdette meg azt a stratégiát, hogy a Microsoftnak vissza kell térnie a mobiltelefonok piacára, ahol a részesedése 5 százalékra esett, míg a riválisok elsősorban az Apple és a Google komoly versenyelőnyre tettek szert.
Steve Ballmer azt ígérte, hogy a kapszula PC-hez hasonló tábla számítógép Microsoft verziója karácsonyra a boltokba kerül. Érdekesség egyébként, hogy a HP-nek előbb volt tábla PC-je, mint az Apple-nek, de ennek mégsem sikerült komoly piaci részesedést szereznie, pedig ezen már a Windows operációs rendszere futott.
Az új stratégia szerint ezek a Microsoft termékek nem a hagyományos vállalati ügyfeleket fogják célozni, ahol a Microsoftnak továbbra is nagy a helyzeti előnye, hanem a lakossági szegmensben próbálja ledolgozni a piaci hátrányát. Elemzők szerint kérdéses lehet ennek sikere, lévén a piac telített, és a Microsoft megkésve kezdi el fejlesztéseit.
Equilor
Korábban az AT&T-vel kötött hasonló megállapodást, hogy a távközlési cég hálózataira is a Windows 7 operációs rendszerét telepítsék. Steve Ballmers a múlt héten hirdette meg azt a stratégiát, hogy a Microsoftnak vissza kell térnie a mobiltelefonok piacára, ahol a részesedése 5 százalékra esett, míg a riválisok elsősorban az Apple és a Google komoly versenyelőnyre tettek szert.
Steve Ballmer azt ígérte, hogy a kapszula PC-hez hasonló tábla számítógép Microsoft verziója karácsonyra a boltokba kerül. Érdekesség egyébként, hogy a HP-nek előbb volt tábla PC-je, mint az Apple-nek, de ennek mégsem sikerült komoly piaci részesedést szereznie, pedig ezen már a Windows operációs rendszere futott.
Az új stratégia szerint ezek a Microsoft termékek nem a hagyományos vállalati ügyfeleket fogják célozni, ahol a Microsoftnak továbbra is nagy a helyzeti előnye, hanem a lakossági szegmensben próbálja ledolgozni a piaci hátrányát. Elemzők szerint kérdéses lehet ennek sikere, lévén a piac telített, és a Microsoft megkésve kezdi el fejlesztéseit.
Equilor