Helyreigazítás a Magyar Telekom által rögzített telefonbeszélgetésekkel kapcsolatban
A Fővárosi Bíróság első és a Fővárosi Ítélőtábla másodfokú ítéletében az alábbi helyreigazításra kötelezte a hvg.hu-t, a portálon 2008. szeptember 17-én megjelent írással kapcsolatban.
Honlapunk 2008. szeptember 17-ei, egymást követően többször módosult változatban megjelent - "Illegális hangfelvétel - Magyar Telekom: rögzítették a munkatársak beszélgetéseit" című cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy a Magyar Telekom Nyrt. illegálisan rögzítette a cikk tárgyát képező ügyfélszolgálati hangfelvételt. A valóság ezzel szemben az, hogy a kimenő hívást a hívó az ügyfélszolgálati vonalról kezdeményezte, melynek rögzítése automatikusan történik.
Azt a valós tényt, hogy a németországi cégnél és a Magyar Telekom Nyrt-nél is sor került a beszélgetések rögzítésére, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy a két alkalmazott eljárás hasonló egymáshoz.
Valótlanul állítottuk, hogy a kimenő hívások rögzítésére nincs törvényes lehetőség. A valóság ezzel szemben az, hogy a call centerek kimenő hívásainak rögzítése jogszerű.
Valótlanul híreszteltük, hogy nem a beszélgetésben résztvevő Kapcsos László és Berger Katalin az egyetlenek, akiknek magánbeszélgetését lehallgatták. Valótlanul híreszteltük, hogy a 2007 novemberi pályázat sikerének feltétele az volt, hogy a munkavállalók adatait illegálisan szerezzék be.