Kidobálták a felesleges súlyokat - Lassabban süllyed a Malév
Az utasszám, bár nem nőtt, mégis, a hatékonyságjavulást tükrözi, hiszen 16 százalékkal kevesebb járattal sikerült...
Az utasszám, bár nem nőtt, mégis, a hatékonyságjavulást tükrözi, hiszen 16 százalékkal kevesebb járattal sikerült elérni a tavalyi eredményt, és a vállalat 3,5 százalékponttal tudta növelni az általános járat-kihasználtsági mutatót. A költségeket is jelentősen, 4,7 milliárd forinttal csökkenttette a légitársaság az idei év első hat hónapjában az előző év hasonló időszakához képest.
Mint ismeretes a Malév az elmúlt évben jelentős költségmegtakarítási lépéseket vezetett be, amelyek eredményei az idei évben már láthatóak. A légitársaság a flotta-egyszerűsítési programjának keretében kéttípusúvá (B737 és Bombadier Q400) alakította gépparkját, neghyedével csökkentette dolgozói létszámát, megszüntette több veszteséges járatát (köztük a milliárdos veszteséget termelő hosszú távú járatait még 2008-ban), valamint 12 országban bezárta irodáját, melyek helyett a cég értékesítési tevékenységét professzionális ügynökök (un. general sales agent) végzik. A drága külföldi irodák bezárása jelenleg is folyamatban van.
Jelenős költségcsökkentő intézkedéseink még nem elegendőek a veszteség korlátozásához. A deviza kedvezőtlen árfolyamváltozásai és a vulkáni hamu okozta krízis nagyon hátrányosan érintették a légitársaságot az idei esztendőben. A Malév helyzete ugyanakkor nem különbözik más európai légitársaságokétól, az egész iparágnak súlyos válsággal kell megküzdenie az öreg kontinensen – mondta Martin Gauss a cég vezérigazgatója rámutatva az első félév nehézségeire.