2010. február. 12. 14:58 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 12. 14:49 Vállalkozás

Dacia húzta a lerobbant Renault

Miközben anyacége, a francia Renault masszív 2009-es veszteségről számolt be, a Dacia nyereséggel zárta a válság...

Miközben anyacége, a francia Renault masszív 2009-es veszteségről számolt be, a Dacia nyereséggel zárta a válság legsúlyosabb évét. A fogalma alapján második legnagyobb romániai vállalat az előzetes adatok 230,2 millió lejes (54 millió eurós) profitot realizált az elmúlt esztendőben, a végső számokat a közgyűlés előtt közik. A nyereség lejben kifejezve 4 százalékkal nőtt, a román fizetőeszköz leértékelődése miatt azonban euróban tizedével csökkent.

A nyereség növekedése annak köszönhető, hogy a volumen megugrása túlkompenzálta az árengedményeket és a költségek emelkedését. A vállalat 20 százalékkal bővítette termelését 2009-ben, az árbevétel növekedése azonban ettől elmaradt, hiszen a krízis miatt csökkenteni kellett az árakat. A Daciak többsége egyébként a nyugat-európai piacokon talált gazdára.

A Dacia anyacégének, a Renault-nak nem ment ilyen jól. A második legnagyobb francia autógyártó csütörtökön arról számolt be, hogy egy évvel korábbi nyeresége masszív, 3,07 milliárdos veszteségbe fordult 2009-ben. Az adózott eredmény a várakozásoktól is elmaradt.

Ecoline

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.