2009. január. 13. 15:37
ecoline.hu
Utolsó frissítés: 2009. január. 13. 15:35
Vállalkozás
Belassult a Metro
Jelentősen lassult a legnagyobb német kereskedelmi láncnak számító Metro AG...
Jelentősen lassult a legnagyobb német kereskedelmi láncnak számító Metro AG árbevételének bővülése. Míg az esztendő első kilenc hónapjában 7 százalékot meghaladó ütemben nőtt az értékesítés, az utolsó negyedévben 3 százalékra csökkent a bővülés. Az október és a december közötti időszakban a cég 20,1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak.
Elmaradt a korábban prognosztizálttól ugyanakkor az üzemi eredmény emelkedése. Az egész esztendőre 6-8 százalék közötti nyereség-növekedést vártak, ezzel szemben azonban csak 5,9 százalékkal nőtt a profit.
Csak az új üzletek, és a feltörekvő országok
Bár az egy esztendővel korábbihoz képest emelkedett az utolsó negyedévben Cash & Carry üzletág, valamint a Media Markt-Saturn árbevétele is, a bővülés mindkét esetben az új üzleteknek volt köszönhető. A C&C divízió forgalma 1 százalékkal ugrott meg, míg a szórakoztatóelektronikai láncok értékesítése 6,7 százalékkal nőtt, azonos üzletbázison azonban előbbi 2,4, míg utóbbi 1,7 százalékos csökkenésről számolt be. Még rosszabb volt a helyzet a Real hipermarketek esetében, ahol az új üzletek nyitása sem kompenzálta a visszaesést: az árbevétel 0,6 százalékkal zsugorodott.
Földrajzi bontásban a feltörekvő országokban teljesített jól a Metro: itt 27 százalékos bővülésről adhattak számot, de nőtt – 4,9 százalékkal – a forgalmuk Kelet-Európában is. Nyugat-Európában ugyanakkor visszaesést mértek: itt 0,5 százalékkal csökkent az értékesítés.
Elmaradt a korábban prognosztizálttól ugyanakkor az üzemi eredmény emelkedése. Az egész esztendőre 6-8 százalék közötti nyereség-növekedést vártak, ezzel szemben azonban csak 5,9 százalékkal nőtt a profit.
Csak az új üzletek, és a feltörekvő országok
Bár az egy esztendővel korábbihoz képest emelkedett az utolsó negyedévben Cash & Carry üzletág, valamint a Media Markt-Saturn árbevétele is, a bővülés mindkét esetben az új üzleteknek volt köszönhető. A C&C divízió forgalma 1 százalékkal ugrott meg, míg a szórakoztatóelektronikai láncok értékesítése 6,7 százalékkal nőtt, azonos üzletbázison azonban előbbi 2,4, míg utóbbi 1,7 százalékos csökkenésről számolt be. Még rosszabb volt a helyzet a Real hipermarketek esetében, ahol az új üzletek nyitása sem kompenzálta a visszaesést: az árbevétel 0,6 százalékkal zsugorodott.
Földrajzi bontásban a feltörekvő országokban teljesített jól a Metro: itt 27 százalékos bővülésről adhattak számot, de nőtt – 4,9 százalékkal – a forgalmuk Kelet-Európában is. Nyugat-Európában ugyanakkor visszaesést mértek: itt 0,5 százalékkal csökkent az értékesítés.