2008. március. 23. 13:40 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. március. 26. 00:23 Vállalkozás

Bevásárlóközpont vagy háztető is lehet már reklámhordozó?

Lassan elcsépelt fogalomnak számít a reklámzaj kifejezés, hiszen lépten-nyomon belebotlunk. A kérdés az, hogy valóban megtalálnak-e? Nagyobb esélyük van-e a mindennapitól eltérő technikát alkalmazó koncepcióknak? Íme néhány magyar vállalkozók számára is elérhető megoldás.

A francia eredetű Ticket Com már korábban kereste magyar átvevőjét, most újra nyit a hazai piac felé. A cég nagy hiper- és szupermarketek blokkjainak hátoldalára nyomtatja a hirdetéseket, ezzel biztosítva azt, hogy a vásárlókhoz feltétlenül eljusson a reklám. A koncepció már Lengyelországban, Svájcban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban is jelen van. Évente közel egymillió tekercsen jelennek meg a hirdetések. A blokkok hátoldalán található reklám bármilyen termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére alkalmas. Ám ez a hirdetési forma nem csak magának a hirdetőnek, hanem a hipermarketeknek is kényelmes és hasznos, hiszen így ezek az üzletek aktív résztvevői lehetnek környezetük marketinges tevékenységének. A koncepció előnye az is, hogy több üzletlánccal is kapcsolatban áll a franchise-központ, így segíteni tudják az átvevőt a partnerek keresésében.

A Mediawall lényege egy kivetítő technikára alapuló reklámtevékenység. A "vászon" gyakorlatilag a kivetítővel szemközti épület fala, tényleges vetítővászonra nincs szükség. Fontos dolog, hogy a két épület között (az egyiken a vetítőgép kap helyet, a másikra pedig maga a vetítés történik) ne legyen akadály a vetítés útjában. Egy-egy hirdetés 10, 20 vagy 30 másodperces időtartamú lehet, 5 vagy 10 ismétléssel óránként. A reklámfelületek mérete 45-100 nm közötti lehet. Az átvevő havi költsége körülbelül 2 500 euró, ez magában foglalja a lámpacserét, az épületek bérleti díját, illetve az engedélyeket is. Ez a hirdetési forma jóval olcsóbb a hirdetők számára, mint a már megszokott nagyképernyős megjelenítés, emellett maga a franchise-jog is igen kedvező áron szerezhető meg.

Az Animo TV franchise koncepció spanyol eredetű, kül- és beltéri reklámozással egyaránt foglalkozik. Technikai megoldásként nagyfelbontású televíziókat, illetve képernyőket használ változatos méretekben. 4,5 négyzetmétertől 50 négyzetméterig is terjedhet a felhasznált felület. Felhasználási területe változatos, hiszen szinte bárhol elhelyezhető, ahol a technikai feltételek adottak. A leadott reklámok 5, 10 vagy 20 másodpercesek lehetnek, a vetítésre változatos rendszerességgel is sor kerülhet. 30, 10, 5, 3 és 2 percenként is leadhatnak egy-egy spotot, és csak az előfizető kívánságától függ, hogy 1 vagy több hétig fusson a promóciós anyag. A reklámokat akár otthonról is lehet irányítani interneten keresztül egy speciális szoftver segítségével, ami tulajdonképpen a koncepció lényegét adja. Világszerte 15 országban használják a technikát, Japántól az Egyesült Államokig.

A QuadLight egy új, a közterületi médiában innovatív formában megjelenő reklámfelületet kínál. A reklámhordozót egy exkluzívan kialakított, úgynevezett Design Sport Quad járműre építik fel. A reklámfelület egy speciális, kifejezetten reklámozási célokra optimalizált és kifejlesztett tetőszerkezet, aminek a hátsó oldalán található a megvilágított reklámtábla. A feltűnő design és a látványos kivitelezés igazán egyedivé teszi nemcsak a szerkezeteket, hanem a rajtuk megjelenített reklámokat is, így azok jobban megragadnak az előttük elhaladó emberek emlékezetében. A QuadLight magyar koncepció, hazánkban nem is keres partnert, inkább a szomszédos országokban kíván átvevőket találni.

Forrás: www.franchiseportal.hu

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.