Az Y generáció fogyasztási szokásai hamarosan eddig prosperáló iparágakat és márkákat dönthetnek romba – hívja fel a figyelmet a Business Insider.
E preferenciák komplex folyamatok következtében fejlődtek ki, de minden bizonnyal meghatározó hatással volt rájuk a közelmúlt pénzügyi válsága, amelyben az Y-osok felnőttek. Napjaink fiataljai, egyben a közeljövő markáns fogyasztói
- nem néznek tévét, inkább letöltenek vagy streamelik a filmeket,
- nem fordítanak sok figyelmet a pénzügyi biztonságra, többek között, mert látták, hogyan úszhatnak el akár néhány nap alatt is a megtakarítások,
- nem becsülik a tulajdont, inkább megosztják egymás között a javaikat,
- elismerik és támogatják viszont a felelősen működő vállalkozásokat.
Öt dolog, amiben a fiatalok megváltoztathatják a munka világát
Az 1995 után született Z generáció tagjai mostanában rajzanak ki a munkaerő-piacra, igényeik a vállalati struktúrát is érintő változásokat sejtetnek. Kérdés, hogy a cégek felkészültek-e a legfiatalabb munkavállalók fogadására és megtartására.
Ennek következtében a Business Insider szerint veszélybe kerülhetnek olyan ipari tevékenységek, mint például az olajkitermelés, a banki szolgáltatások, a sörgyártás vagy épp a papírszalvéta-gyártás, valamint csökken az érdeklődés olyan, korábbi generációk által kedvelt szórakozási lehetőségek iránt, mint például a motorozás, a fitnesztermezés vagy a golfozás.
A Business Insider felsorol néhány példát azon cégek közül, amelyek már most érzik a váltást. Ilyenek többek között az étteremláncok, a fiatalok szeretnek ugyanis otthon főzni, rendelni vagy gyorséttermekben enni. De könnyen bajban találhatják magukat a kultikus motorok gyártásában utazó Harley-Davidson, a luxustáskákat gyártó Michael Kors, valamint a Macyhez és a Searshez hasonló nagyáruházak. Az Y-osok előnyben részesítik ugyanis az online elérhető, olcsóbb ruhákat áruló áruházakat, és inkább gyorsabban pörgetik ruhakészletüket.
9 tipp arra, hogy uralmunk alá hajtsuk a világot
Gamechangereknek nevezzük azokat vállalatokat, amelyek nem pusztán jobb terméket, szolgáltatást szeretnének nyújtani, hanem a piacokat - és ezen keresztül az egész világot - igazítanák saját víziójukhoz. Cikkünkben Peter Fisk üzleti tanácsadó meglátásain keresztül bemutatjuk, milyen gondolkodásbeli változtatások repíthetnek a csúcsra egy céget.
Hasonló témákkal a HVG Extra Business magazinban is találkozhat. A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!