Razziát tartott tegnap a TEK Budapesten, a jelentések szerint drogkereskedőket rángattak ki egy étteremből. A Spindoc blog szerzője friss írásában azt elemzi, hogyan kezelte a média az ügyet.
"Mikor indokolt és mikor nem leírni egy üzleti vállalkozás nevét a sajtóban? - teszi fel a kérdést a blog szerzője, megjegyezve, hogy az akció színhelyéül szolgáló étterem neve a hír szempontjából tulajdonképpen irreleváns. A híradások többsége korrektül eljárva nem dobta be feleslegesen a nevet, nem akarván indok nélkül rontani a vállalkozás hírnevét, más orgánumok azonban megírták, melyik étteremről van szó.
"Egy vállalkozás nevét negatív konnotációban közhírré tenni felbecsülhetetlen károkat képes okozni. Különösen a netes, Google dominálta világban jelent ez éveken át elhúzódó hírnévrombolást, hiszen a vezető orgánumok találataival akármennyi pozitív kritika, elismerő szó sem tud versenyre kelni" - írja a blog szerzője.
A kár enyhítésének útja lehet egy Google-felé történő megkeresés, de a kríziskommunikációs szakember szerint valószínűleg könnyebben kivitelezhető közvetlenül az adott orgánumoknak írni, arra kérve őket, hogy szedjék ki a cég nevét az eredeti írásból.
A fenti blogszemle a HVG Extra Business közreműködésével készült. Hasonló cikkeket friss lapszámunkban is olvashat, amely értékteremtő vállalkozások történeteit mutatja be - olyan cégek gyakorlatát, amelyek szerint a profiton túl is van élet. Keresse az újságárusoknál, vagy rendelje meg ingyenes házhoz szállítással! Itt pedig egy évre is előfizethet a magazinra 20 százalék kedvezménnyel.
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!