Ma már – ha hiszünk a haladó szellemű üzleti gondolkodóknak – kevés az, ha vállalkozásunk szép nyereséget garantál, és viszonylag elég pénzt kereshetünk a munkánkkal.
A munkáltatói és munkavállalói márkaépítés korában egyre nagyobb szerep jut a társadalmilag felelős célok iránti elkötelezettségnek, a szűkebb vagy tágabb környezetünkre gyakorolt pozitív hatásnak, az egyes termékek vagy szolgáltatások előállítása közben alkalmazott környezetkímélő módszereknek. Mert mindez szükséges is ahhoz, hogy ne csupán pénzkeresetként tekintsünk a munkánkra, amivel naponta legalább nyolc órát eltöltünk, hanem általános jóllétünkhöz is hozzájáruljon.
Ahogy a szervezeti modellek is mindinkább az emberközpontúságot hangsúlyozzák, személyes életünknek is egyre inkább természetes részévé válik, hogy egy-egy számunkra fontos ügy vagy küldetés mellett tevékenyen is kiállunk.
Ahhoz, hogy akár már jövőre jobb világban élhessünk, a kizárólag a saját hasznunkat hajhászó stratégiák helyett célszerű az értékteremtést választanunk életünk minden területén.
A HVG Extra Business ez évi utolsó lapszámában értékteremtő vállalkozások érdekes, megkapó, akár példaként is használható történeteit mutatjuk be. Friss újságunkban szót ejtünk mások mellett
- a közösségre ható vállalkozások fontosságának gondolatát hirdető SocialFokus kollektíváról,
- kilenc olyan nagyvállalatról, amelyek a profitszerzésen túl egy magasabb rendű célt - a világ jobb hellyé tételét, az emberek inspirálását, a folyamatos innovációt vagy épp a felhasználói igények maradéktalan kiszolgálását - is kitűztek maguk elé,
- az internet és kávé mellé tanácsokat, képzést és nemzetközi kapcsolati hálót is nyújtó pesti coworking irodáról, az Impact Hubról,
- a mozgássérült gyermekeknek integráló játszótéri eszközöket gyártó MagikMe-ről,
- a sütésre hivatásként tekintő Cake Shop alapítójáról,
- az önkéntesség és a pro bono magyarországi elterjesztésében meghatározó szerepet játszó F. Tóth Andrásról,
- és bemutatjuk az újfajta közösségi hálózatokat létrehozó, Neotörzsek nevű mozgalom alapítóját, Alexa Clayt is.
A lap péntektől kapható az újságárusoknál, de megrendelheti itt is. A magazinra pedig itt fizethet elő egy évre. Ha érdeklik a gazdasági és üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook oldalát!