A rovat támogatója: HVG Extra Business
Business magazin HVG Extra Business 2016. október. 20. 13:15

Stílusos esküvői fotókkal váltja valóra saját és mások álmait a magyar fotóspár

Új stílust hozott két fiatal az esküvői fotók és videók piacára három évvel ezelőtt. Ma már nemcsak itthon, hanem külföldön is dolgoznak, és a házasulandók dokumentálásán túl cégek arculatának kialakításával is foglalkoznak. A Pinewood Weddings a személyességben és a profizmusban hisz.

„Minimális tőkével indultunk, apránként gyűjtöttük össze a működéshez szükséges pénzt. Eleinte minden egyes munkához eszközöket béreltünk, és az első években kialakítottunk egy, az előkészítések és az utómunka tekintetében is hatékony munkamódszert" - mondja Kádár Levente, a Pinewood Weddings egyik alapító-tulajdonosa, aki Várai Enikővel együtt 2013-ban hozta létre az esküvői fotózásra és videokészítésre szakosodott céget.

Levente és Enikő az egyetemen találkoztak, ahol nagy rajongással tanultak különböző fotográfiai irányzatokról.

„Ott még nem volt egyértelmű, hogy az esküvők felé fordulunk, de mindig is világos volt, hogy a fotókkal stílust, életérzést és hangulatokat akarunk közvetíteni"

- magyarázza Enikő.

Levente évekig dolgozott egy stúdióban, ahol inkább a fotózás és a film technikai megközelítéseiben szerzett tapasztalatokat, Enikő pedig csoporttársaival indított el egy kreatív stúdiót. Egy idő után azonban egyikük sem találta a megfelelő csatornákat az említett hangulatok és életérzések közvetítésére. Ekkor indították el a Pinewood Weddingset, amelyet idén a Pinewood Lifestyle branddel is kiegészítettek, vagyis ma már céges arculatok tervezésében, megfogalmazásában is közreműködnek.

Never go the same way - always look for adventure from Pinewood Weddings on Vimeo.

Nemcsak itthon dolgoznak sokat, hanem számos külföldi megkeresésük is van.

"A kezdetektől erős stílusjegyekkel dolgozunk, és hamar megtaláltuk célközönségünket. Azok a párok keresnek meg bennünket, akik őszinte, természetközeli, bensőséges esküvőt terveznek, de ezzel együtt fejlett az esztétikai érzékük, és nagy figyelmet fordítanak az egyedi, stílusos megjelenésre"

– mutatják be az őket választó párokat. A külföldi házasulandók megkereséseivel kapcsolatban azt mondják: az esküvői trendek egyre inkább globalizáltak, és a hasonló lelkületű embereknek egyre kevésbé okoz problémát, hogy a megfelelő szakembereket más országból kérjék fel.

Pinewood Weddings

Az esküvői piacon sokan dolgoznak, ráadásul - mivel a megrendelők magánemberek - árérzékeny szolgáltatásról van szó. Azért is, mert az esküvői költések 10-20 százalékát teszik ki a fotóra-videóra fordított költségek, és ebben nincs különbség a magyar és a külföldi párok között. Arra a kérdésre, hogy miben tartják magukat másnak a piac többi szereplőjéhez képest, Enikő azt mondja:

"Mindamellett, hogy jegyespárként a lehető leggördülékenyebben tudunk együttműködni, úgy gondoljuk, különlegességünk abban rejlik, hogy fotó- és filmszolgáltatást együtt kínálunk. Hozzánk hasonló emberek keresnek meg bennünket, ezért is olyan személyes a folyamat. Gyakran kapunk olyan visszajelzést, hogy a jelenlétünk megnyugtató, és sokszor mi is úgy érezzük, mintha régóta ismernénk egymást a párral".

Megkereséseik száma az elmúlt három évben folyamatosan emelkedett, így a második évtől már csak az érdeklődések körülbelül 25 százalékát tudták teljesíteni. Ez az idei szezonra megtöbbszöröződött, körülbelül 400-450 megkeresésből évente körülbelül 25 felkérésnek tudnak eleget tenni, aminek körülbelül 20 százaléka külföldi projekt.

Pinewood Weddings

Áraikkal kapcsolatban azt mondják, hogy a hasonló színvonalú szolgáltatásokhoz képest versenyképesek. „Ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani a legmagasabb technikai sztenderdekkel, és az elvárt végeredményhez minden meglegyen, komoly eszközparkot kell fenntartani és frissíteni évről évre. Mindemellett persze a legtöbb egyéb vállalkozáshoz hasonlóan minket is érintenek a szokásos költségek, mi is adózunk, autót tartunk fenn" – mondja Levente, hozzátéve, hogy a nyereséges működés a kezdetektől fontos szempont számukra. „Ez természetesen sok áldozattal jár, és mint általában a vállalkozók többsége, nem csak hétköznap kilenctől ötig dolgozunk."

Aktív és tudatos kommunikációt folytatnak a közösségi médiában is, és fontosak számukra az együttműködések, többek között a Nora Sarman márkával, de hasonlóan értékesek a megrendelői visszajelzések is.

„Nórával hamar egymásra találtunk, hasonló érzékenységgel és alázattal alkotunk, és éljük meg mindennapjainkat. Ha együtt dolgozunk valakivel, minket a stíluson felül legtöbbször ezek az elvek kötnek össze. Az időszakos együttműködések mellett folyamatosan kommunikáljuk azokat az értékeket, amelyekkel a közönségünk azonosulni tud. Ennek közvetlen eredménye legtöbbször az elégedett ügyfél, mert olyan területen alkotunk, ahol a végeredmény szubjektív, és a stílussal való azonosulás alapozza meg a sikeres együttműködést” – mondja Enikő.  

A fenti cikk a HVG Extra Business közreműködésével készült. A magazin legfrissebb száma a választás és döntés szépségeit és nehézségeit vizsgálja. Keresse az újságárusoknál, vagy fizessen elő most! Ha most fizet elő, ajándékba elküldjük az Alkossunk maradandót! című könyvet! 

Aktuális lapszámunkat itt meg is rendelheti. Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook oldalát!