Amivel talpon maradhatnak a cégek
Az outsourcingra is kihatott a válság, hogy miként, arról eltérnek a vélemények. Egyesek szerint bővült a terület, hiszen a költségcsökkentések egyik módja lehet a szolgáltatáskiszervezés. Mások úgy vélik, még mindig sok cég nem ismerte fel hazánkban ennek az előnyeit.
Bár felmérések nincsenek arra vonatkozóan, hogyan hatott a válság az outsourcing piacra, Suhajda Attila, a HOA Magyar Outsourcing Szövetség elnöke szerint két részre kell bontani a piacot: a külföldi beruházók Magyarországra való telepítési trendje megmaradt, így a piac ezen része bővült. A válság idején ugyanis a cégek ugyanúgy odafigyelnek az ügyfeleik kiszolgálására, nem akarnak olcsó országokba menni.
A magyarországi vállalatoknál valamilyen speciális tevékenység elvégzésére magasabb színvonalú szolgáltatást igényelve kiszerveznek egyes tevékenységeket, ugyanakkor nem történt meg a várt áttörés. Szakemberek korábban úgy gondolták, hogy a válság kikényszeríti majd a szervezeti innovációt. Magyarországon ugyanis eddig nem igazán terjedt el a szervezeti-üzleti innováció, nem foglalkoztak a hatékonyság ilyetén növelésével. Suhajda Attila ugyanakkor úgy látja, hogy az érdeklődés elindult ebbe az irányba. Mely területeken várható növekedés? A folytatást itt olvashatja.