Toborzási stratégiák: mikor éri meg a munkaerő-közvetítés?
Sok vállalat elégedetlen a munkaerő-közvetítő cégek tevékenységével, mivel úgy érzik, következetlen és átláthatatlan a munkájuk ahhoz képest, mennyi pénzt fizetnek ki a toborzásért - derül ki egy brit kutatásból. A hazai cégek többsége szerint a megbízónak is tennie kell azért, hogy megfelelő jelöltekhez jusson.
A munkáltatók többsége sajnálja a toborzásért kifizetett pénzt, legalábbis ez derül ki egy nemrégiben nyilvánosságra hozott brit kutatásból. Az Egyesült Királyságban működő cégek évente 2,6 milliárd fontot fizetnek munkaerő-közvetítő cégeknek, annak ellenére, hogy a cégtulajdonosok és a munkaügyi szakemberek 76 százaléka szerint nem érdemes ennyit fizetni.
Ugyanakkor a munkáltatók felismerték a munkaerő-közvetítő cégek munkájának fontosságát. A válaszadók 92 százaléka azt mondta: úgy tervezi, hogy kapcsolatba lép egy ügynökséggel a következő fél évben, valamint a megkérdezettek szerint a speciális pozíciók betöltése és a tanultabb munkavállalók megnyerése miatt érdemes szerződni velük. A kutatás felveti, hogy a munkaerő-közvetítő ügynökségeknek fejleszteniük kellene a szolgáltatások színvonalát, a cégtulajdonosoknak és a HR személyzetnek pedig több időt kellene fordítani arra, hogy eligazítsák a munkaközvetítő céget, hogy ne kapjanak sok használhatatlan önéletrajzot. Nem meglepő, hogy a megkérdezettek több mint fele időpazarlásnak tartja, hogy egyeztessen a munkaközvetítővel. Az egyesült királyságbeli felmérésben 250 cégtulajdonos és munkaügyi szakember vett részt, akik összesen 750 alkalmazottnak adnak munkát.
Hogyan vélekednek a munkaerő-toborzás szükségességéről a magyar cégek? Itt elolvashatja.
Tartalmi partnerünk a HR Portal.