2009. június. 03. 12:03 MTI Utolsó frissítés: 2009. június. 03. 11:40 Karrier

Közmunkaprogram az M3-as autópályán

Közmunka program kezdődött az M3-as autópálya új Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszán, ahol 106 dolgozó készíti elő a területet a régészeti feltárás megkezdéséhez.

A baktalórántházi Közép-Nyírségi Önkormányzati Többcélú Kistérségi Társulás 100 százalékos arányú, 80 millió forint támogatásból foglalkoztat november végéig, a környék 17 településéről foglalkoztat 106 közmunkást - mondta Sándor László, a Szociális Munkaügyi Minisztérium Közmunka Tanácsának elnöke Baktalórántházán.

Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási igazgatója elmondta: az autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakasza magántőke bevonásával, PPP-program keretében épül, októberben a parlament dönt a nyertes pályázóról, amely 2011-2012-ig építi meg a sztrádaszakaszt, és azt 29 évig üzemeltetheti majd.

Simon József, a kistérségi tárulás elnöke, Ramocsaháza polgármestere közölte, hogy a 106 közmunkás egyhetes  képzést kap, a feladatot a Nyírségi Erdészeti (Nyírerdő) Zrt. szakmai irányításával látják majd el. Az M3-as autópálya új szakaszának nyomvonalán kivágják a fákat, bokrokat, hogy utána megkezdődhessen a régészeti helyek kijelölése és feltárása, amely az érintett részeken 2010. júliusára fejeződik be.
 
A közmunkások napi nyolc órát dolgoznak, szervezetten szállítják őket a területre, munkaruhát, egyéni védőfelszerelést és szerszámokat is biztosítanak részükre.
    




Címkék
hvg360 Körösi Ivett 2025. április. 26. 20:00

Észak-Koreában értik a sötét és szarkasztikus humoromat – interjú a magyar idegenvezetővel, aki külföldieket visz az elzárt országba

Váczi Gergő Észak-Koreába visz nemzetközi turistacsoportokat, munkája során eddig harminc alkalommal járt a világ egyik legelszigeteltebb országában. Bár jelenleg épp nem lehet turisztikai céllal utazni az országba, neki lehetősége volt futókat vinni az áprilisi phenjani maratonra. Milyennek ismerte meg az észak-koreaiakat, hogyan működnek a kirakatlátványosságok, és van-e bármilyen technológiai fejlődés az elzárt országban? És hogy kell összehajtani a Phenjan Timest, ha az ember nem akar bajba kerülni? – erről is beszélgettünk Váczi Gergővel.