Ismét leáll a Déli Pályaudvar
Ismét leállt a budapesti Déli pályaudvar vasárnap délután négykor, a vonatokat most a MÁV tartja távol a pályaudvartól - mondta Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke. A MÁV nem készül újabb ajánlattal az esti egyeztetésre.
"Azért nem visszük be a vonatokat a Délibe, mert várhatóan az éjszakai műszak megint sztrájkolni fog többségében, és nem szeretnénk, ha a szerelvények ott ragadnának. Így újfent a Kelenföldi pályaudvar lesz a végállomás" - mondta Kavalecz Imre.
Változatlanul a vasutasok tíz százaléka sztrájkol. A vonatok 25-30 százaléka közlekedett vasárnap napközben, ez 1200-1500 szerelvényt jelentett. Ezek közül körülbelül ezer a teljes útvonalon járt, a többi rövidítetten - mondta a szóvivő. A vasárnap esti tárgyaláson a MÁV a szombati ajánlatát fogja megismételni - tette hozzá.
"Mi engedtünk már tegnap, újabb ajánlattal nemigen fogunk előállni. Az 506 vonatnál lejjebb már nem tudunk menni" - hangsúlyozta Kavalecz Imre.
A MÁV a szombati, 69. egyeztető tárgyalásokon a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt nem fogadta el.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, a jelenlegi munkabeszüntetés egy hete kezdődött. A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos plusz bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ezek a követelések kiegészültek a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásának igényével, mivel az az érdekképviselet szerint ellehetetleníti a személyszállítást.
Változatlanul a vasutasok tíz százaléka sztrájkol. A vonatok 25-30 százaléka közlekedett vasárnap napközben, ez 1200-1500 szerelvényt jelentett. Ezek közül körülbelül ezer a teljes útvonalon járt, a többi rövidítetten - mondta a szóvivő. A vasárnap esti tárgyaláson a MÁV a szombati ajánlatát fogja megismételni - tette hozzá.
"Mi engedtünk már tegnap, újabb ajánlattal nemigen fogunk előállni. Az 506 vonatnál lejjebb már nem tudunk menni" - hangsúlyozta Kavalecz Imre.
A MÁV a szombati, 69. egyeztető tárgyalásokon a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt nem fogadta el.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, a jelenlegi munkabeszüntetés egy hete kezdődött. A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos plusz bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ezek a követelések kiegészültek a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásának igényével, mivel az az érdekképviselet szerint ellehetetleníti a személyszállítást.
Itthon
MTI
2008. december. 19. 17:14
Vasutassztrájk: csütörtöki ajánlatával rukkol elő a MÁV
Itthon
MTI
2008. december. 20. 08:07
Vasutassztrájk: "hátha"
Itthon
MTI
2008. december. 19. 15:22
VDSZSZ: karácsonyra is kiterjedhet a vasutassztrájk
Itthon
MTI
2008. december. 19. 17:43