Tíz százalékos létszámcsökkentés a francia köztévénél
A francia közszolgálati televízió munkahelyeinek közel tíz százalékát megszünteti 2012-ig - adta hírül pénteken a Le Figaro című párizsi napilap.
Patrick Carolis, a France Télévisons elnöke az ellenzéki szocialista képviselők megkeresésére jelentette be, hogy a csaknem 11 ezer főt foglalkoztató közszolgálati televíziónál 900 olyan dolgozó munkahelye szűnik meg az elkövetkező három évben, akik önkéntes alapon vonulnak nyugdíjba, s az ő helyükre már nem vesznek fel új munkatársakat. Hasonló módon vált meg már tavaly kétszáz dolgozójától a köztévé - emlékeztet a Le Figaro.
A vezetőség leszögezte, hogy a leépítésnek "semmi köze a jelenleg folyamatban lévő reformhoz", amely a közmédiumok reklámmentesítését érinti.
Tíz hónappal Nicolas Sarkozy államfő meglepetésszerű bejelentését követően, november végén kerül a parlament elé a kormány új médiatörvény-tervezete, amelynek keretében 2009. január 5-től 2011-ig fokozatosan megszűnnek a reklámok a francia közmédiumokban.
A javaslat szakmai és politikai körökben is heves vitát váltott ki Franciaországban, de nem az ellenzék által is támogatott reklámmentesítés terve, hanem többek között a 450 millió eurós kieső bevételek kompenzálására született javaslat miatt. A kormány a reklámok megszűnése miatti bevételkiesést az internetes és a mobiltelefon-szolgáltatók forgalmára kivetendő 0,9 százalékos adóból, valamint a kereskedelmi csatornák hirdetési bevételének három százalékos megcsapolásából akarja pótolni, de a felszabaduló időt kitöltő műsorok gyártására egyelőre nem biztosítottak a források.
A szakszervezetek hónapok óta attól tartanak, hogy ezt az összeget magának a köztévének kell majd 11 ezer dolgozója egy részének elbocsátásából megtakarítania, s a parlamenti vita kezdetének napjára idei harmadik 24 órás sztrájkjukat hirdették meg.
A Le Figaro úgy tudja, hogy a France Télévisions-nak a jövőben az eddigieknél 140 millió euróval kevesebből kell gazdálkodnia, s ezért megbízott egy külső céget: számolja ki, hogy a megtakarításhoz hány munkahelyet kellene megszüntetni. A CGT szakszervezet közlése szerint a 140 millió euró összesen kétezer állást, vagyis a vezetőség által előre bejelentettnél többet fog érinteni.
A vezetőség leszögezte, hogy a leépítésnek "semmi köze a jelenleg folyamatban lévő reformhoz", amely a közmédiumok reklámmentesítését érinti.
Tíz hónappal Nicolas Sarkozy államfő meglepetésszerű bejelentését követően, november végén kerül a parlament elé a kormány új médiatörvény-tervezete, amelynek keretében 2009. január 5-től 2011-ig fokozatosan megszűnnek a reklámok a francia közmédiumokban.
A javaslat szakmai és politikai körökben is heves vitát váltott ki Franciaországban, de nem az ellenzék által is támogatott reklámmentesítés terve, hanem többek között a 450 millió eurós kieső bevételek kompenzálására született javaslat miatt. A kormány a reklámok megszűnése miatti bevételkiesést az internetes és a mobiltelefon-szolgáltatók forgalmára kivetendő 0,9 százalékos adóból, valamint a kereskedelmi csatornák hirdetési bevételének három százalékos megcsapolásából akarja pótolni, de a felszabaduló időt kitöltő műsorok gyártására egyelőre nem biztosítottak a források.
A szakszervezetek hónapok óta attól tartanak, hogy ezt az összeget magának a köztévének kell majd 11 ezer dolgozója egy részének elbocsátásából megtakarítania, s a parlamenti vita kezdetének napjára idei harmadik 24 órás sztrájkjukat hirdették meg.
A Le Figaro úgy tudja, hogy a France Télévisions-nak a jövőben az eddigieknél 140 millió euróval kevesebből kell gazdálkodnia, s ezért megbízott egy külső céget: számolja ki, hogy a megtakarításhoz hány munkahelyet kellene megszüntetni. A CGT szakszervezet közlése szerint a 140 millió euró összesen kétezer állást, vagyis a vezetőség által előre bejelentettnél többet fog érinteni.
Világ
MTI
2007. június. 21. 16:39
Elbocsátanak negyvenezer francia közalkalmazottat
Karrier
MTI
2008. július. 24. 12:05
A francia parlament felülírta a 35 órás munkahetet
Karrier
MTI
2008. július. 09. 10:42