Új tudás: kételyek és tervek
Az Új Tudás program kiemelt eleme továbbra is a tanári pálya presztízsének emelése, a tanári hivatás fokozottabb megbecsülése - közölte az Oktatási és Kulturális Minisztérium sajtóhírekre reagálva.
A Magyar Nemzet hétfőn arról írt, hogy a legutóbb benyújtott költségvetési javaslatból az derül ki, hogy a kormány visszavonta a korábban naponta népszerűsített Új tudás program alapelemét, a pályakezdő pedagógusok béremelését. Korábban a PDSZ az MTI-hez is eljuttatott közleményében azt írta, hogy az utóbbi évek súlyos megszorításai után a kormányzat jelentős mértékű jövedelemnövekedést ígért több tízezer embernek, de váratlanul visszalépett ettől, s ezt meghökkentőnek tartják.
Elfogadhatatlan, hogy tavaly a dolgozókon, a pedagógusokon és a diákokon megspórolt több mint 30 milliárd forintnak az eredetinél jóval csekélyebb részét kívánja a kormány visszatenni a közoktatásba - hangsúlyozta Kerpen Gábor elnök.
Az oktatási tárca hétfői közleményében azt írta: köztudott, hogy módosították a jövő évi költségvetési tervezetet, mivel a nemzetközi pénzügyi válság következtében jelentős részben beszűkültek a finanszírozási források. Emiatt a kormány szükségesnek tartja, hogy jelentősen csökkentse a hiányt, és kiadás-mérséklő intézkedéseket is tegyen. Ugyanakkor a tárca mindent megtesz azért, hogy az Új Tudás program minden eleme életbe lépjen.
A program számos eleme ugyanakkor már megvalósult - hívta fel a figyelmet a tárca. Ezek között említik azt az intézkedést, miszerint 2008. szeptember 1-jétől a fenntartó köteles gondoskodni arról, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek hároméves koruktól igénybe tudják venni az óvodai nevelést.
Az esélyegyenlőség megteremtése és a szegregáció visszaszorítása is célja az Új Tudás Programnak. A szaktárca a program kiemelt elemeként említi még a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács segítségével kidolgozott Nemzeti Tehetség Programot, amely megújíthatja a magyar tehetséggondozást.